CHILD EDUCATION IN PANDEMIC TIMES
Abstract
The current paper aims to analyze the impacts of the SARS-COV-2/COVID-19 pandemics on Early Childhood Education, an important phase of children's cognitive, socio-affective and psychomotor development, from interviews, bibliographic research and the analysis of the documentary "Território do Brincar". We also seek to understand the point of view of parents and teachers in relation to this pandemic period, as everyone had to reinvent themselves to ensure that, despite adversities, quality education did not stagnate.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
