ENVIRONMENTAL EDUCATION:
school and Community
Abstract
The present study is an excerpt from the author of this article's TCC, which aimed to demonstrate the relevance of Environmental Education in schools from Early Childhood Education onwards, an important phase in which children develop their first convictions and knowledge of the world. The analysis of this research investigates, using bibliographical research, the trajectory of Environmental Education and its public policies over the years, the main laws, and the way of working on the environment theme in accordance with the guidelines of the National Curricular Parameters
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).