THE AUTISTIC CHILD IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION:
historical milestones, legislation and education professionals to guarantee the right to education
Abstract
Autism Spectrum Disorder (ASD) is a disorder that affects the neurodevelopment of individuals, making communication and social interaction difficult, thereby manifesting as a noticeable disability. This research aims to analyze the historical trajectory of inclusive public policies in Brazil, identify inclusive public policies in the state of Pará that encourage the presence of children with autism in regular schools, and briefly examine how these policies are integrated into the daily routine of education professionals when it comes to including autistic children in regular schools. This research work is characterized by a bibliographic study, and within the context, there is a lack of proposals and a low supply of resources specifically targeted towards meeting the needs of children with autism in early childhood education in regular schools.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).