LITERACY IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL I IN THE REOPENING OF A PUBLIC SCHOOL IN 2021:
the challenges posed by social inequalities in childhoods
Abstract
Based on the idea that the Pandemic caused by Covid-19 influenced and intensified inequalities among students in Brazil, this work aims to understand the Literacy and Literacy process in the reopening of a public school in Belo Horizonte in 2021. Furthermore, interviews were carried out with teachers and coordinators at a municipal school, with the aim of identifying the challenges and possibilities in literacy that arose during the pandemic period. It was concluded that the Pandemic created a gap between students, in addition to the importance of parents in monitoring students and the need for the school to position itself through strategies to minimize the impacts of this period.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
