INCLUSIVE EDUCATION:
difficulties in school implementation
Abstract
This article is about a systematic review in the literature about the application of inclusive education in schools. The general objective was to seek the greatest difficulties seek the greatest that occur in the practice of inclusion, for this purpose used the search in the following scientific platforms: Scielo and Lilacs. The results show that majority of the works emphasize the theorical conceptions about the theme, but without conducting applied research both on pedagogical methods and teacher training. It is concluded that there is a need for research that endorses the restructuring of pedagogical pratices combined with greater acceptance in the school environment.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
