O plágio para as Ciências Humanas

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5752/P.2358-3231.2021n39p88-108

Keywords:

Integrative Review, Dissertation, Theses

Abstract

This study aims to analyze Brazilian scientific production on the theme plagiarism in dissertations and theses in the human sciences area during the last decade (2010 to 2020), through an integrative literature review, gathering and synthesizing research results on the theme addressed in question, in order to unveil its emergence and/or consolidation as an object of investigation in this area of ​​knowledge and within this academic space. The searches were performed in virtual databases: Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD) and in the CAPES dissertation and theses database. It was concluded that there is a lack of scientific investigations on the issue of plagiarism in the areas of human sciences, thus requiring a different look from researchers on this theme that is necessary for our academic environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Fernando Miranda, PUC/MG

Ingressei na Universidade do Estado do Pará (UEPA) através do vestibular em 2002  aos 16 anos e me formei como Pedagogo aos meus 19 anos.

Sou Especialista em: 

Gestão Escolar Integradora: administração, orientação,  supervisão e inspeção)

Psicopedagogia Institucional; 

Tutoria em Educação à distância;

Educação Especial e Neuropsicopedagogia.

Além de ser formado em Pedagogia sou graduado também em História, Letras e Educação Física. 

Atualmente sou Analista Executivo de Defesa Social (Pedagogo) na Secretaria Estadual de Segurança Pública, antiga SEDS, no qual fui aprovado através de concurso público. Também sou funcionário público municipal da prefeitura de Lagoa Santa cargo de PEB – Professor Educação Básica. 

DOUTORANDO em Linguística e Língua Portuguesa pela PUC/MG 

Published

2022-01-06

How to Cite

Fernando Miranda. (2022). O plágio para as Ciências Humanas. Cadernos CESPUC De Pesquisa Série Ensaios, (39), 88–108. https://doi.org/10.5752/P.2358-3231.2021n39p88-108