Gifted Children’s Parents Meeting: change from in person to virtual via HEAD

Authors

  • Aline Mariane de Almeida Diogo
  • Amanda André da Silva
  • Luiza Maria Medeiros da Silva
  • Maria Helena Furtado Novais Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais
  • Karina Fidelis Filgueiras

Keywords:

Giftedness. High Skills. Pandemic. Parents. Children.

Abstract

This report aims to present the experience and the importance of the parents’ group of the Extension Project Enrichment of Learning for Skills Development (HEAD) of the Pontifical Catholic University of Minas Gerais (PUC Minas) that works with children and with adolescents with the profile of High Skills / Giftedness. The meetings with the parents aim to stimulate the exchange of experiences and to open space for reception, and they used to take place in person. However, due to the change in the dynamics of the Project’s practices, in the face of the COVID-19 pandemic, there were changes in the interactions with the participants, which will be discussed in this text.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Especial. Política Nacional de Educação Especial na perspectiva da Educação Inclusiva. Brasília: MEC/SEESP, 2008. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/arquivos/pdf/politicaeducespecial.pdf. Acesso em: 18 maio de 2021.

BRASIL. Saberes e práticas da inclusão: recomendações para a construção de escolas inclusivas. Série: Saberes e práticas da inclusão. 2. ed. Secretaria de Educação Especial. Brasília: Ministério da Educação, 2006. Disponível em http://portal.mec.gov.br/seesp/arquivos/pdf/const_escolasinclusivas.pdf Acesso em 02 maio. 2021.

SAKAGUTI, P.M.Y.; BOLSANELLO, M.A. A família e o aluno com Altas Habilidades/ Superdotação. In: MOREIRA, L.C. et al. Altas Habilidades/ Superdotação, Talento, Dotação e Educação. Curitiba: Juruá, 2012.

SILVA, S. M. O. C. Caracterização de estudantes com altas habilidades/superdotação atendidos em um município da região metropolitana de Curitiba e a organização do grupo de pais e profissionais. In: Anais do Congresso Brasileiro Multidisciplinar de Educação Especial. 2013. p. 2802-2814.

Published

2022-06-07

How to Cite

Aline Mariane de Almeida Diogo, Amanda André da Silva, Luiza Maria Medeiros da Silva, Furtado Novais, M. H., & Karina Fidelis Filgueiras. (2022). Gifted Children’s Parents Meeting: change from in person to virtual via HEAD. Conecte-Se! Revista Interdisciplinar De Extensão, 6(11), 149–157. Retrieved from https://periodicos.pucminas.br/conecte-se/article/view/27473