Gifted Children’s Parents Meeting: change from in person to virtual via HEAD
Keywords:
Giftedness. High Skills. Pandemic. Parents. Children.Abstract
This report aims to present the experience and the importance of the parents’ group of the Extension Project Enrichment of Learning for Skills Development (HEAD) of the Pontifical Catholic University of Minas Gerais (PUC Minas) that works with children and with adolescents with the profile of High Skills / Giftedness. The meetings with the parents aim to stimulate the exchange of experiences and to open space for reception, and they used to take place in person. However, due to the change in the dynamics of the Project’s practices, in the face of the COVID-19 pandemic, there were changes in the interactions with the participants, which will be discussed in this text.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Especial. Política Nacional de Educação Especial na perspectiva da Educação Inclusiva. Brasília: MEC/SEESP, 2008. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/arquivos/pdf/politicaeducespecial.pdf. Acesso em: 18 maio de 2021.
BRASIL. Saberes e práticas da inclusão: recomendações para a construção de escolas inclusivas. Série: Saberes e práticas da inclusão. 2. ed. Secretaria de Educação Especial. Brasília: Ministério da Educação, 2006. Disponível em http://portal.mec.gov.br/seesp/arquivos/pdf/const_escolasinclusivas.pdf Acesso em 02 maio. 2021.
SAKAGUTI, P.M.Y.; BOLSANELLO, M.A. A família e o aluno com Altas Habilidades/ Superdotação. In: MOREIRA, L.C. et al. Altas Habilidades/ Superdotação, Talento, Dotação e Educação. Curitiba: Juruá, 2012.
SILVA, S. M. O. C. Caracterização de estudantes com altas habilidades/superdotação atendidos em um município da região metropolitana de Curitiba e a organização do grupo de pais e profissionais. In: Anais do Congresso Brasileiro Multidisciplinar de Educação Especial. 2013. p. 2802-2814.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) (co)autor(es) responsabiliza(m)-se pelo ineditismo do texto submetido (sanções possíveis por plágio são de sua inteira responsabilidade) e atribuem a Conecte-se! Revista Interdisciplinar de Extensão a autorização para a publicação deste. O(s) (co)autor(es) assume(m) que este texto não se encontra publicado em nenhum outro veículo, bem como não se encontra em análise, para publicação, em outro periódico.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.