DIALOGUES ABOUT SCHOOL IN THE CONTEXT OF A PANDEMIC
contributions from Paulo Freire's thought and Social Constructionism
Abstract
The present article aims to expose the ideas brought by Social Constructionism, referring to educational processes and the new possibilities of actions in learning, in dialogue with the thought of Paulo Freire, thinker of education whose idea is the struggle for an “education liberating” and democratic. Both proposals seek a dialogue between the entire school community to build a project in which everyone participates. This project appears as an alternative to education in the current quarantine context, experienced as a result of the Coronavirus. Because of this scenario, schools are reinventing new practices and starting to talk to ideas that aim for more autonomy and participation by school members to build a more collaborative and participative management.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).