PLACES OF KAINGANG KNOWING:
DOI:
https://doi.org/10.5752/P.2316-1752.2019v26n39p183Keywords:
School architecture; indigenous education; Kondá village; Kaingang cultureAbstract
This article deals with the analysis of the diverse spaces dedicated to Kaingang indigenous education in Aldeia Kondá. When analyzing the community, it can be seen that the education of future generations transcends the formal school space and transits through other places that make it possible for the children, community elders and teachers to play a leading roles. Based on participant observation and oral history records, these new ways of learning and teaching are discussed and related to the culture and current legislation on indigenous school education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
As provas finais não serão enviadas aos autores. Após a publicação pode ser enviada a versão final, caso haja interesse.
Os trabalhos publicados neste Portal passam a ser de responsabilidade da revista Cadernos de Arquitetura e Urbanismo.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.