O ALIMENTO COMO MERCADORIA E AS INTERAÇÕES CAMPO-CIDADE
DOI:
https://doi.org/10.5752/P.2316-1752.2020v27n41p212Keywords:
Urbanização no Brasil, Produção Agrícola, Produção FamiliarAbstract
The urbanization and capitalist movements caused the distance between the urban population and the origin of their food. Supermarkets reflect the view of food as merchandise and the emptying of social interactions – the "not places". This paper proposes a bibliographic survey of reflexive character about practices that connect the countryside-city spheres, bringing a debate about free fairs, public spaces and community projects. Issues that discourage rural exodus, such as the enhancement of family farming and co-operations, are also raised.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
As provas finais não serão enviadas aos autores. Após a publicação pode ser enviada a versão final, caso haja interesse.
Os trabalhos publicados neste Portal passam a ser de responsabilidade da revista Cadernos de Arquitetura e Urbanismo.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.