CONVERSA EXPANDIDA:
POR UM MODELO DE PROJETAÇÃO TECTÔNICO
DOI:
https://doi.org/10.5752/P.2316-1752.2021v28n42p280-315Keywords:
Ensino de Arquitetura. Ensino de Projetos. Ensino de Estruturas. Teoria Crítica da Tecnologia.Abstract
The expanded conversation refers to an epistemological reflection on the impacts that the reconstruction of the relationship between architects and engineers can have. Anchored in the precepts of the Critical Theory of Technology we sought to develop an interdisciplinary approach to the practice of design beyond the principles of instrumental rationality, identifying the possibilities of reconstructing the production and reproduction mechanisms of the field through the construction of a tectonic technical code, also evaluating the role of the University.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
As provas finais não serão enviadas aos autores. Após a publicação pode ser enviada a versão final, caso haja interesse.
Os trabalhos publicados neste Portal passam a ser de responsabilidade da revista Cadernos de Arquitetura e Urbanismo.
As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.