Guided by Identities? A Constructivist Approach to Sino-American Relations
Palavras-chave:
China, Identity, United States, foreign PolicyResumo
AbstractThe nature of the relationship between the US and China has become one of the most discussed topics in the field of IR. Contrary to Realist expectations, this relationship has thus far been characterized by cooperation on a wide range of issues rather than permanent conflict. Proponents of socialization maintain that this has been the result of Chinese integration within existing institutions and norms. Differently, this article
argues that Sino-American cooperation stems primarily from each country’s self-images, perceptions of the Other, and the interests associated with them. American ideas of Exceptionalism, Chinese notions of Tianxia and modernization, and mutually positive perceptions of each other, dating back to the late 18th century, underpin a set of interests that explain why current Sino-American relations are characterized by a high degree of cooperation.
Downloads
Downloads
Arquivos adicionais
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2.Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3.Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).