QUESTÕES EPISTEMOLÓGICAS DO ENSINO RELIGIOSO: UMA PROPOSTA A PARTIR DA CIÊNCIA DA RELIGIÃO - DOI 10.5752/P.1983-2478.2013v8n14p230
Main Article Content
Abstract
Este artigo pretende apresentar brevemente algumas questões relativas à formação da área de Ciência da Religião no Brasil e assinalar em que sentido essa construção tem implicações positivas para a reflexão sobre a oferta do Ensino Religioso na escola pública brasileira (laica). A metodologia apontada, a fenomenologia, na condição de abordagem descritiva e analítica é proposta como meio de abordar as tradições atuantes no campo religioso brasileiro, a fim de assegurar pela promoção do conhecimento reflexivo, uma formação aos jovens cidadãos, de fato, crítica e para a autonomia, conforme orienta a Constituição do Brasil (1988).
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
RODRIGUES, Elisa. QUESTÕES EPISTEMOLÓGICAS DO ENSINO RELIGIOSO: UMA PROPOSTA A PARTIR DA CIÊNCIA DA RELIGIÃO - DOI 10.5752/P.1983-2478.2013v8n14p230. INTERAÇÕES, Belo Horizonte, v. 8, n. 14, p. 230–241, 2013. DOI: 10.5752/P.1983-2478.2013v8n14p230. Disponível em: https://periodicos.pucminas.br/interacoes/article/view/P.1983-8478.2013v8n14p230. Acesso em: 21 aug. 2025.
Section
DOSSIÊ EDUCAÇÃO E RELIGIÃO
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors will retain the copyright and grants to the journal the right of the first publication, with simultaneous license to the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this publication.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on your personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation published work (See The Effect of Open Access).