Escrita, multimodalidade e ensino: teoria e prática
DOI:
https://doi.org/10.5752/P.2358-3428.2021v25n53p761-769Keywords:
Escrita, Multimodalidade, EnsinoAbstract
Sem resumo.
Downloads
References
FELINTO, Érick. Os computadores também sonham? Para uma teoria da cibercultura como imaginário. Intexto, v. 2, n. 15, dezembro, 2006.
KRESS, Gunther. Literacy in the New Media Age. London (New York): Routledge, 2003.
LEMOS, André. Cibercultura, cultura e identidade. Em direção a uma “cultura copyleft”?. Contemporânea, v. 2, n. 2, dez, 2004.
LEMOS, André. Ciber-cultura-remix. Educação e Sociedade, v. 23, n. 81, dez, 2002.
LÉVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo: Editora 34, 1999.
PEIRCE, Charles Sanders. Semiótica. Tradução de José Teixeira Coelho Neto. São Paulo: Perspectiva, 2000.
PRENSKY, Marc. Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon (MCB University Press), v. 9, n. 5, out, 2001.
PRETTO, Nelson. Redes colaborativas, ética hacker e educação. Educação em Revista, v. 26, n. 3, dez, 2010.
RIBEIRO, Ana Elisa. Escrever, hoje: palavra, imagem e tecnologias digitais na educação. São Paulo: Parábola, 2018, 128 p.
SANTAELLA, Lúcia. Da cultura das mídias à cibercultura: o advento do pós-humano. Revista FAMECOS, n. 22, dez, 2003.
SOARES, Magda. Alfabetização e letramento: caminhos e descaminhos. Revista Pátio, v. 29, 2004.
SOARES, Magda. Novas práticas de leitura e escrita: letramento na cibercultura. Educação & Sociedade, v. 23, n. 81, p.143-160, dez, 2002.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting any manuscript (articles, reviews, or interviews) authors automatically assign full copyrights to PUC Minas. Authors are requested to ensure:
• The absence of conflicts of interest (relations between authors, companies/ institutions or individuals with an interest in the topic covered by the article), as well as funding agencies or sponsoring institutions of the research that culminated in the article.
This file is licensed under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International.