O ENSINO RELIGIOSO COMO LUGAR DO AUTENTICAMENTE HUMANO
Main Article Content
Abstract
Considerando o ER - Ensino Religioso como uma disciplina, parte integrante do currículo da educação básica, e sua finalidade como sendo a busca da ampliação da visão de mundo por parte dos educandos e, ao mesmo tempo, a compreensão e vivência do autenticamente humano, neste trabalho buscamos evidenciar a tensão, presente no estudo da religião, entre a instituição e a experiência religiosa. Propomos que o ER supere a redução entre o estudo da instituição religiosa e a experiência religiosa. Tratando especificamente do cristianismo, apresentamos como um caminho possível a volta às suas origens, considerando o monaquismo cristão.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
CÂNDIDO, Viviane Cristina. O ENSINO RELIGIOSO COMO LUGAR DO AUTENTICAMENTE HUMANO. INTERAÇÕES, Belo Horizonte, v. 3, n. 3, p. 113–131, 2014. Disponível em: https://periodicos.pucminas.br/interacoes/article/view/6725. Acesso em: 8 aug. 2025.
Issue
Section
ARTICLES
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors will retain the copyright and grants to the journal the right of the first publication, with simultaneous license to the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this publication.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on your personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation published work (See The Effect of Open Access).