AS IMPLICAÇÕES E CONTRIBUIÇÕES DAS POLÍTICAS DE FINANCIAMENTO NA ESCOLA PÚBLICA DE MINAS GERAIS PARA A PRÁTICA DOCENTE
Main Article Content
Abstract
Este estudo apresenta resultados finais do projeto de pesquisa Políticas de Financiamento na Escola Pública e Implicações para a Prática Docente. O projeto teve como objeto de investigação os Programas de Financiamento nas Escolas Públicas de Minas Gerais na década de 1990: o PAIE/Programa de Apoio a Inovações Escolares e o PRODEC/Projeto de Desenvolvimento e Enriquecimento Curricular, em escolas públicas dos municípios de Uberlândia e Araguari.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
PAIVA, Silvani A. R.; MARQUES, Mara Rúbia A. AS IMPLICAÇÕES E CONTRIBUIÇÕES DAS POLÍTICAS DE FINANCIAMENTO NA ESCOLA PÚBLICA DE MINAS GERAIS PARA A PRÁTICA DOCENTE. INTERAÇÕES, Belo Horizonte, v. 2, n. 2, p. 201–213, 2014. Disponível em: https://periodicos.pucminas.br/interacoes/article/view/6745. Acesso em: 21 aug. 2025.
Section
Dossiê Educação e contexto
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors will retain the copyright and grants to the journal the right of the first publication, with simultaneous license to the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this publication.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on your personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation published work (See The Effect of Open Access).