Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista do Instituto de Ciências Humanas
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Announcements
Current
Archives
Indexadores
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 26 (2021): REVISTA DO INSTITUTO DE CIÊNCIAS HUMANAS
Vol. 17 No. 26 (2021): REVISTA DO INSTITUTO DE CIÊNCIAS HUMANAS
ISSN: 2359-0017
Published:
2021-07-09
Expediente
EXPEDIENTE
Sérgio de Freitas Oliveira
1-5
PDF (Português (Brasil))
Editorial
EDITORIAL
Sérgio de Freitas Oliveira
6
PDF (Português (Brasil))
Artigos
LITERACY OF ADULTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES IN PANDEMIC TIMES:
Mariana Queiroga Gomes
7-21
PDF (Português (Brasil))
FROM JOKES TO THE HISTORY CLASS
an analysis of the blog “Plebeus Ociosos”
Aline Rodrigues Ferreira, Cristiane de Magalhães Porto, Kaio Eduardo de Jesus Oliveira
22-34
PDF (Português (Brasil))
CULTURAL AND DAILY:
use of foreign words in advertising
Wagner Santos de Santana
35-51
PDF (Português (Brasil))
URBAN GRAPHISM:
graffiti case study in the Eldorado neighborhood (Contagem – MG)
Erick Vinicius Pereira Lopes
52-75
PDF (Português (Brasil))
NATURE, CULTURE AND THE ONTOLOGICAL TURN – DIALOGIES
Tatiana Maciel Gontijo de Carvalho, Ana Carolina Moreira Barcelos, Renata Maia Peres, Wendy Rabelo Silva
76-98
PDF (Português (Brasil))
THE INTERTEXTUALITY PRESENT IN MEIRELES' POETICS WITH THE BIBLICAL TEXT:
“Poema da Dúvida” and the intersection of texts with religious discourse
Gabriella Alves de Carvalho
99-110
PDF (Português (Brasil))
THE NEW CORONAVIRUS PANDEMIC, FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND DIGITAL TECHNOLOGIES
Valquíria Carolina Pimentel Sales de Carvalho
111-130
PDF (Português (Brasil))
POLITICAL CULTURE, DEMOCRACY AND THE PROFILE OF THE “NO-PT” ELECTOR IN THE BRAZILIAN PRESIDENTIAL ELECTIONS (2002-2014)
Palloma Ingrid D'arc Bandeira Ayres, Bruno Mello Souza
131-149
PDF (Português (Brasil))
ROMANTICISM, UTOPIA AND REVOLUTION:
a theoretical analysis of the utopia concept in pandemic times
Maurício Brugnaro Júnior
150-163
PDF (Português (Brasil))
OS CAMINHOS QUE CONSTITUÍRAM A ALFABETIZAÇÃO E O PAPEL DO PROFESSOR NO PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM
José Alex Trajano do Santos
164-188
PDF (Português (Brasil))
Entrevista
PROFESSOR EULÁLIA VERA LÚCIA FRAGA LEURQUIN:
it is necessary to "train a teacher-researcher and not a researcher to teach"
Ev' Ângela Batista Rodrigues De Barros
189-196
PDF (Português (Brasil))
Relato de experiência
FACING ADVERSITY COLLABORATIVELY:
Filipe Rezende Silva, Herbert de Oliveira Timóteo, Luiza Francisca Ferreira da Silva, Quézia Andrade da Conceição, Suzana Couto Gouvêa Serra, Wania Alves Santos
197-216
PDF (Português (Brasil))
Resenha
FUNDAMENTOS DA CIÊNCIA APLICADA DA LINGUAGEM
Ana Claudia Oliveira Silva, Maria Luand Bezerra Campelo
217-221
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Keywords
Developed By
Open Journal Systems
Acessos